kedi yedi
BLOG

Lastiğin Görevleri

Lastik, üzerindeki belirli bir yükü, gerekli yüksek basınçlı havayı muhafaza ederek taşır.

Lastik ile zemin arasındaki sürtünme kuvveti,fren sisteminin aracı durdurmasını sağlamaktadır.

Gerekli sürtünme kuvvetleri, lastiğin özel tasarlanmış deseni ve yere değen kısmındaki karışımın özellikleri ile yaratılır.

Aracın, yüksek hızda düz hatta seyretmesini, manevralar esnasında ve virajlarda, lastik ile zemin arasında gerekli yanal sürtünme kuvvetlerini üreterek, kayma ve savrulmaları önler.

Zemin yüzeyinin etkisi ile oluşan sarsıntıları azaltarak sürüş konforu sağlar.

Lastik başlıca dört bölgeden oluşur.

1-Sırt
2-Omuz
3-Yanak
4- Topuk

Sırt:

Lastiğin zemine temas ettiği kauçuk bölümüdür. Yola tutunmayı, çekişi, su atmayı, soğumayı sağlayan kanal ve bloklardan oluşmuştur.

Kuşak:

Sırt ile gövde arasında bulunan, lastiği çevresel olarak sararak yapıyı kuvvetlendiren çelik, naylon vb. maddelerden oluşan lastik bileşenine kuşak denir. Lastiğin sırt bölgesinde denge sağlar, düzensiz aşınmayı engeller, sürüş ve çekişe katkıda bulunur.

Darbe Katı:

Çelik kuşaklar üzerinde spiral şeklinde eksiz naylon darbe katı bulunur. Yüksek hızda dengeli sürüş ve kuşağın dış etkilere karşı korunmasını sağlar.

Omuz:

Lastiğin sırtından yanak kısmına geçiş yaptığı kalın kauçuktan yapılmış üst yanak bölgesidir. Yanak ile sırt arasındaki kalın geçiş bölgesidir. Dışarıdan gelecek yanal darbelere karşı gövdeyi korur.

Gövde:

Hava basıncını lastik içinde tutan, yükü taşıyan ve sarsıntıları karşılayan kısımdır. Çelik, naylon, rayon vb. kordlardan oluşan, lastiğin ana bileşenidir.

Astar:

Lastiğin hava geçirgenliğini önlemek amacıyla kullanılır.

Yanak:

Lastiğin çevresi boyunca sırt ve topuk bölgeleri arasında kalan, yola temas etmeyen kauçuk kısımdır. Lastiğin yanak kısmında, mukavemetli ve hava etkilerine karşı dayanıklı karışım kullanılır. Gövdeyi yandan gelecek sürtünmelere karşı korur ve lastiğe esneklik sağlar. Tüm markalama ve ebat yazıları yanak üzerindedir.

Topuk:

Lastiğin janta temas eden bölgesinde bulunan lastik bileşenlerinin tümüdür. Topuk teli demeti, topuk dolgusu ve jant yastığı başlıca topuk bileşenleridir. Topuk, lastiğin janta iyi oturmasını ve sıkıca bağlanmasını sağlar.

Lastikler yapıları, desenleri, kullanım yerleri, ebatları ve kesit oranlarına göre sınıflandırılır.

-Üstün çekiş yeteneği ve fren emniyeti.

-Mükemmel viraj ve manevra performansı.

-Yüksek hızda  sürüş ve direksiyon hakimiyeti.

-Darbelere ve delinmeye karşı dayanıklılık.

-Uzun ömür

-Yakıt tasarrufu.

-Az ısı üretimi.

-Az titreşim.

-Sessiz sürüş.

 
#
Tamam