ÜRÜNLER

ÜRÜNLER

Lastik, içinde basınçlı hava tutabilecek şekilde tasarlanmış, janta geçirilerek aracın yer ile temasını sağlayan kauçuk, kord bezi, çelik teller ve birçok kimyasaldan oluşan yüksek teknoloji ile üretilen, aracın ürettiği gücü yere ileten en önemli parçasıdır.

Lastik, üzerindeki belirli bir yükü, gerekli yüksek basınçlı havayı muhafaza ederek taşır. Lastik ile zemin arasındaki sürtünme kuvveti, fren sisteminin aracı durdurmasını sağlar. Gerekli sürtünme kuvvetleri, lastiğin özel tasarlanmış deseni ve yere değen kısmındaki karışımın özellikleri ile yaratılır. Aracın, yüksek hızda düz hatta seyretmesini, manevralar esnasında ve virajlarda, lastik ile zemin arasında gerekli yanal sürtünme kuvvetlerini üreterek, kayma ve savrulmaları önler. Zemin yüzeyinin etkisi ile oluşan sarsıntıları azaltarak sürüş konforu sağlar.

Lastik başlıca dört bölgeden oluşur.

1-Sırt
2-Omuz
3-Yanak
4- Topuk

Otomobil, minibüs, hafif ticari araçların lastikleri, mevsime, kullanılma koşullarına, sürücülerin performans beklentilerine ve desen özelliklerine seçilebilir.

ÜRÜNLER
Binek Otomobil Lastikleri

Binek Otomobil Lastikleri

Binek araçlara uygun şekilde üretilmiş lastiklerdir. Ekonomi-Performans-Spor kullanım özelliklerine göre tasarlanırlar. Aracınızdan beklentinize göre hangi lastiği takacağınıza karar vermeniz gerekir.

Lastikler Ekonomi-Performans-Fiyat üçgeninde dengeli olarak tasarlanırlar. Bugünün teknolojisinde tüm markaların arasında kalite seviyesi açısından büyük farklılıklar olmamakla birlikte doğru seçim yapılmamış ürünler memnuniyetsizlikler oluşturabilir.

Mevsime Göre Lastikler; Ortalama hava sıcaklığının 7 °C’nin altına düşmeye başladığı aylarda Kış lastiği kullanımı, diğer zamanlarda Yaz lastiği kullanımı önerilir. Kış lastiği, “KAR LASTİĞİ” değildir. Kış lastiği, ıslak, karlı veya kuru kış koşullarında hizmet etmek üzere hazırlanmıştır. Kar ve/veya Buz lastikleri özellikle karlı veya buzlu zeminlerde kullanılma amaçlı hazırlanmışlardır. Hem lastiğin deseni hem kauçuk karışımı özel olarak hazırlanmıştır.

Kullanım Koşulları; Aracın kullanılacağı yük ve hız oranına yani teknik ifadesi ile Yük Endeksi – Hız Sınıfı uyumluluğuna dikkat edilmelidir. Örneğin 91H yük endeksi hız sınıfı olan bir lastik, saatte 210 km hızda maksimum 615 kg yük taşıyabilir. Ayrıca, yüksek performanslı veya ekstra yük taşıma olasılığı olan araçlarda ise yük endeksi hız sınıfının yanında “Ekstra Yük Kapasiteli” anlamında “XL” ifadesi vardır. 1980 yıllarda Bridgestone markasının sosyal sorumluluk projesi kapsamında geliştirdiği, patladığında dahi yol alabilen “RFT” lastikler günümüzde bir çok araç üreticisi tarafından tercih edilmektedir. Bu özellikte olan lastiklerin takılabilmesi için araçta “TPMS” olarak anılan “Hava Basınç Takip Sistemi’nin” olması zorunludur.

Hafif Ticari Araç Lastikleri

Hafif Ticari Araç Lastikleri

Minibüs Kamyonet lastikleri (LVR – LT) olarak bilinen lastiklerdir. Hem yük hem de insan taşımacılığı yapan bu grup araçların lastik ölçüleri binek lastiklerin ölçülerine benzerlik göstermektedir. En önemli ayırcı ibare lastik yanağında ebatın ardından “RF”, “XL”, veya “C” yazıyor olmasıdır. Özellikle araç muayeneden geçerken altında takılı ebatta olması gereken ibare aranır. Bu lastiklerin binek lastiklerden en önemli farkı yük taşıma kapasitelerinin yüksek olması ve yapılarının güçlendirilmiş olmasıdır.

İş Makinası Lastikleri

İş Makinası Lastikleri

İş Makinası lastikleri, off the road (OT) lastikleri olarak anılırlar. Kullanım alanlarına göre İş Makinaları, yükleyiciler (Loader), yer değiştiriciler (earthmover), taşıyıcılar (trucks-trailer) olarak 3 ayrı kategoriye ayrılır. Ayrıca bu gruplar kendi içlerinde kullanıldıkları sahanın yol koşullarına göre de Maden-Harfiyat, Asfalt, Beton olarak 3 farklı karışım ve beraberinde daha fazla aşınma ve dayanıklılık özelliklerine göre sınıflandırılırlar.

Yükleyici ve taşıyıcı lastikleri “L” ifadesi ile tanımlanırken, earthmover lastikleri “E” simgesi ile anılırlar. “L” veya “E” ifadesenin yanına gelen 3, 4, 5 gibi sayılar lastiğin kullanılacakları sahanın koşullarına (kesiluyumluluğunu gösterir. Örneğin, L5 tanımlı bir lastik kesilme dayanıklılığı daha yüksek anlamına gelir.

Forklift Lastikleri

Forklift Lastikleri

Forklift lastikleri, kısa mesafelerde ağır yüklerin kaldırılması, taşınması veya başka bir araca yüklenmesi için kullanılan araçların lastikleridir. Forkliftler, kullanım şartları gereği durdukları yerde manevra yetkinlikleri yüksek araçlar olduğu için lastiklerin de bu yük altında bükülme, ezilme ve dönme kuvvetlerine dayanıklılığının yüksek olması gerekir. Özetle hem topuk hem de yanak dayanıklılıkları yüksek ürünlerdir. Kullanım alanlarına göre, dolgu veya havalı lastikler olabilirler. Forkliftlerin kaldırdıkları yükün durumuna göre, havalı lastiklerin ömrü dolgu lastiklere göre daha kısadır.

Jant

Jant

Bir veya daha fazla tekerleği olan her türlü aracın lastiklerinin takıldığı farklı metallerden oluşan yuvarlak aksamdır. Farklı bir bakış açısı ile aslında tekerleğin icadında lastik jant ikilisi değil, sadece taş jant icat edilmiş daha sonra taşın yerini metal sonra etrafını çevreleyip yere temas eden lastik bulunmuştur. Aracın dış görüntüsünü estetik açıdan doğrudan etkilediği için bugün farklı alaşımlar ve tasarımlar ile özenle üretilen ürünlerdir. Estetik özelliğinin yanısıra en önemli fonksiyonlarını şu şekilde sıralayabiliriz;

* Yakıt tüketimi: ağırlığı, yuvarlaklığı, eşit ağırlık dağılımı (balans),
* Performans: Motorun ürettiği dönme enerjisini minumum kayıp ile lastik vasıtası ile yere iletme,
* Kalite: Sıcaklık, darbe, çarpma ve sürtünmelere karşı dayanıklılık.

Aracınıza uygun doğru Jant modelini seçerken, beğendiğiniz tasarım kadar, ölçülerine, alaşımına, ağırlığına ve balans durumuna da dikkat etmek gerekir.

Akü

Akü

Elektrik enerjisini kimyasal enerjiye çevirip, enerjiyi depolayan ve ihtiyaç durumunda açığa çıkaran akım toplayıcıdır. Akü, aracınızda marş motoru, doğru akım devreleri, ateşleme ve ışık alıcılarını besler. Akü, ürettiği voltajı marş motorunu çalıştırmak ve araç motoru çalışmadığı zamanlarda ısıtma ve araçtaki her türlü elektrik tüketicilerine enerji sağlamak için kullanır.

İyi kalitedeki bir akünün araçtaki ömrü ortalama 5 yıldır. Ancak aracın uzun süre kullanılmaması ya da sadece kısa yolculuklarda kullanılması gibi birçok etken akü ömrünü değiştirir.

Kış aylarında daha yüksek enerji harcayan araçlarda, enerji harcamasına bağlı olarak akü verimliliği düşebilir. Akü bakımı için eskimeye başlamasını beklemek yerine; yılda bir kez akü testi yaptırmanız yeterli olacaktır.

Akünün bitmesine neden olan unsurlardan biri de korozyondur. Uzun süren sıcak havalar akü performansı açısından bir uyarıcı niteliğindedir. Akü testi yaptırmadıysanız, sıcak hava koşullarına da özellikle dikkat etmeniz gerekir.

• Jump –Start için kullanacağınız akünün aynı amper olmasına dikkat edin.
• Kontağı kapatın.
•Kablonun kırmızı ucunu boşalmış olan akünün (+) terminaline, diğer ucunu dolu olan akünün terminaline bağlayın.
•Kablonun siyah ucunu dolu olan akünün (-) terminaline, diğer ucunu boşalmış akülü aracın kaportasında herhangi bir metal bölüme bağlayın.
• Kabloların sıcak noktalara temas etmemesine dikkat edin.
• Önce dolu akülü aracı, daha sonra boş akülü aracı çalıştırın.
• Araçlar çalıştıktan sonra boş akülü araçtan başlayarak; kabloları sökün.
•Aküler kullanılamaz duruma geldiklerinde çevre için risk taşıyan tehlikeli atıklardır, etkin şekilde atık akü geri kazanımı mevcut olduğundan, yeni aküyü alırken eski akünün aldığınız satıcıya teslim edilmesi gerekmektedir.

 
#
Tamam