Ankara`ya Kedi Geldi
BLOG

Bridgestone Konfor Lastikleri / Patlasa da Gidebilen Lastikler

1980'lerde Japonya'da engelliler için düzenlenen sosyal sorumluluk kampanyasının parçası olarak Bridgestone, hükümete bir öneri götürdü. Japonya'nın en büyük lastik üreticisi olarak sunulan öneri, hükümetten de büyük destek gördü. Nitekim öneri, engelli vatandaşların araçlarına takılmak üzere geliştirilen, patlasa bile 60 km/s hızla aracın yol alabilmesine olanak sağlayacak bir lastikti. Böylece engelli sürücüler, patlayan lastikleri için yolda durmak zorunda kalmayacak, can güvenliklerini de tehlikeye atmayacaklardı.

Bridgestone RFT Lastikleri

Bridgestone'un sosyal sorumluluk projesiyle tanıttığı RFT (havasız da yol alabilen lastik) teknolojisi, ticarileştiğinde bu kez de Amerika kıtasında büyük satış patlaması yarattı. RFT teknolojisiyle Amerikalı sürücüler, lastik patlaması nedeniyle araçlarından inmek zorunda kalmayacak, kötü amaçlı kişilerin saldırılarından korunacaktı. Şimdilerde pek çok otomobil markasının, 'lastik basınç sensörü' bulunan modellerinde standart olarak sunulan RFT teknolojili lastiklerin, doğuş hikâyesi bu şekildedir.

Lastiklerin Desenlerine Göre Sınıflandırılması

1-Düz Tip Lastikler

-Daha az yakıt tüketimi
-Üstün direksiyon hakimiyeti.
-Güvenli, sessiz ve üstün sürüş konforu.

2 -Asimetrik Tip Lastikler:

-Kuru zeminde üstün yol kavrama gücü.
-Islak zeminde su tahliyesi yeteneği.
-Yüksek hızda yol kavrama

3 - Dişli Tip Lastikler

-Üstün çekiş ve yola tutunma.
-Daha iyi fren performansı.
-Islak zemin, çamur ve karda üstün manevra performansı.
-Asfalt dışı yolda üstün çekiş.

4 - Blok Tip Lastikler:

-Üstün kavrama ve çekiş gücü.
-Daha iyi fren performansı.

5 - Düz - Dişli Tip Lastikler(Çevresel oluklu ve dişli)

-Dengelenmiş direksiyon hakimiyeti ve çekiş yeteneği
-Ön ve çeker aksta kullanım imkânı
-Asfalt dışı kullanıma uygunluk

6 - Kar - Çamur Tipi Lastikler:

-Kar ve çamurda üstün çekiş gücü, fren emniyeti ve yol kavrama performansı.

7 -Yönlü Tip Lastikler:

- Üstün su tahliyesi yeteneği.
-Yüksek hızda ve ıslak zeminde üstün yol tutuş ve fren performansı.

Kar Lastiği Değil, Kış Lastiği !

Kış lastiklerine sadece kar yağdığında değil, hava sıcaklığı 7°C’nin altına düştüğü andan itibaren ihtiyaç duyulmaktadır. Gaza basıldığında giden bir aracın hızlanmasından daha önemli olan frene basıldığında durabilmesidir.

Standart lastikte kullanılan karışımlar hava sıcaklığı, 7°C’nin altına düştüğünde, sertleşerek tutunma özelliklerinin bir kısmını kaybederler. Kış lastikleri özel bileşenleri sayesinde 0°C’nin altındaki hava sıcaklığında bile yumuşaklığını ve dayanıklılığını korumaya devam eder.

 
#
Tamam