Mirsan Oto Lastik

Binek – Hafif Ticari Lastikler (Yaz-Kış)

Lastik alırken dikkat edilecek hususlar, lastikte mevsim seçimi, lastik alırken dikkat edilecek ebat seçimi, lastik model veya desen seçerken dikkat edilecek hususlar konusunda tüm bilgileri bulabilirsiniz.


Lastik Alırken Dikkat Edilecek Hususlar

Lastik Mevsim Seçimi: Yazlık ve Kışlık Lastikler şeklinde iki tip lastik grubu vardır. Dört Mevsim olarak anılan lastikler öncelikli olarak yazlık koşullara göre hazırlanmıştır.

Lastiklerinizi mevsime göre seçerken; aracınızı kullandığınız bölgenin iklim koşullarına göre karar vermek daha doğru olacaktır. Bununla birlikte, genel anlayış olarak Ekim ayında kış lastiklerine, Nisan ayında yaz lastiklerine geçiş yapmak tercih edile bilinir.

Yasal düzenleme gereği olarak: 01 Aralık – 31 Mart tarihleri aralığında Kış Lastiği kullanımı zorunlu hale getirilmiştir.

Resmi gazete açıklaması
image


Lastik Ebat Seçimi

Her otomotiv üreticisi pazara sunduğu aracın tasarım aşamasında araç dinamik özelliklerine göre lastik ebat çalışması yapar ve aracın orijinal ekipman ebatlarını belirler.

Aracınıza lastik ebat tercihi yaparken bu listelerden seçim yapmak aracınızın performans ve ekonomisini doğru kullanmanıza olanak sağlayacaktır. Araç el kitabının yanı sıra, şoför kapısı-torpido veya depo kapağında bu ebat listesini bulmak mümkündür. Farklı ebat kullanımları aracınızın hem güvenlik, hem ekonomik hem de performans açısından problem yaşatmasına sebep olabilir.

Aracınıza uygun Bridgestone lastikleri için lütfen tıklayınız.

Binek Araç için Lastik Modelleri







Lastik Model veya Desen Seçimi

Kullanmakta olduğunuz aracınıza ait lastik model ve desen seçimi yaparken öncelikle baktığınız kriterlerinizi benzer şekilde lastik desen seçiminde de uygulayabilirsiniz.

Sportif – Ekonomik – Konfor kullanım amaçlı tasarlanmış lastik desenleri bu tercihinizi belirleyici olacaktır. Aracınıza uygun Bridgestone lastikleri için lütfen tıklayınız.

Bridgestone Konfor Lastikleri



Patlasa da Gidebilen Lastikler

1980'lerde Japonya'da engelliler için düzenlenen sosyal sorumluluk kampanyasının parçası olarak Bridgestone, hükümete bir öneri götürdü. Japonya'nın en büyük lastik üreticisi olarak sunulan öneri, hükümetten de büyük destek gördü. Nitekim öneri, engelli vatandaşların araçlarına takılmak üzere geliştirilen, patlasa bile 60 km/s hızla aracın yol alabilmesine olanak sağlayacak bir lastikti. Böylece engelli sürücüler, patlayan lastikleri için yolda durmak zorunda kalmayacak, can güvenliklerini de tehlikeye atmayacaklardı.

Bridgestone'un sosyal sorumluluk projesiyle tanıttığı RFT (havasız da yol alabilen lastik) teknolojisi, ticarileştiğinde bu kez de Amerika kıtasında büyük satış patlaması yarattı. RFT teknolojisiyle Amerikalı sürücüler, lastik patlaması nedeniyle araçlarından inmek zorunda kalmayacak, kötü amaçlı kişilerin saldırılarından korunacaktı. Şimdilerde pek çok otomobil markasının, 'lastik basınç sensörü' bulunan modellerinde standart olarak sunulan RFT teknolojili lastiklerin, doğuş hikâyesi bu şekildedir.

Bridgestone RFT Lastikleri


Lastik Kullanırken Dikkat Edilecek Hususlar

Hava Basıncı

Otomotiv üreticisinin, Araç el kitabının yanı sıra, şoför kapısı-torpido veya depo kapağında yazdığı hava basınçları doğru ve testlerden sonra bulunmuş değerlerdir. Hizmet aldığınız noktanın lütfen bu değerlere sadık kalmasına dikkat ediniz.

Rotasyon

Aracınızın önden çekiş veya arkadan itişli olmasına göre lastiklerinizin ömrü değişecektir. Bu sebeple, kullanım şeklinize bağlı olarak lastik hizmet noktanızın önerisine göre, dönemsel olarak lastiklerinizin yerlerini değiştirme işlemini yaptırmanız önerilir.

Rot- Balanas Nedir?

Aracın ürettiği gücü yere ileten jant-lastik ikilisinin yani tekerleğin tek ve iki düzlemde ağırlık dağılımının dengede olmasına “balans yapmak” denir.

Tekerleklerin yere basma açılarını fabrika üretim ayarlarına uygun hale getirmek ise “Rot veya Ön Düzen Ayarı yapmak” anlamına gelir.

Tekerleklerinizin, Rot ve Balans ayarlarının yapılması, lastiklerinizin düzensiz aşınmasını, aracınızın düzgün doğrusal bir çizgide gitmesini sağlar.